ارغوان زیبا............ هرچه بخوای
عشق گل زیبا عمومی واجتماعی و...
 
 
شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:52 ::  نويسنده : سید

امر ونهیش به راستی موقوف           نهی او منکر امر او معروف (نظامی)

مردفقیری پسر خردسالی داشت . روزی به او گفت :بیا امروز قدری میوه از باغی سرقت کنیم .پسر خردسال  با نارضایتی با پدر به راه افتاد. وقتی به باغ رسیدند  پدر به فرزندش گفت :تو در این جا نگهبان باش واگر کسی آمد زود مرا خبر کن تا کسی ما را در حال دزدی نبیند ومشغول چیدن میوه از درخت مردم شد. :لحظه ای بعد پسر فریاد زد :یک نفر ما را می بیند ! پدر با ترس وعجله از درخت پایین آمد  وپرسید چه کسی ؟ کجاست؟

پسر زیرک گفت :همان خدایی که از همه چیز آگاه است وهمه چیز را می بیند ! پدر از گفتار نیکوی فرزند شرمنده شد وبعد از آن دزدی نکرد.

(امر به معروف ونهی از منکر –محمدرضا اکبر ص71



سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:5 ::  نويسنده : سید

در زندگی مشترک فاطمه(س) با علی(ع) عبارات و کلمات محبت آمیز بسیار است. فاطمه(س) با الهام از دستورات الهی و با دارا بودن درک صحیح از روابط زن و شوهر، همواره به همسر بزرگوارش عشق می ورزید و او را مورد محبت قرار می داد و در کلام خود علاقه و احترام را توأماً در نظر داشت؛ گاهی او را با کنیه ی اباالحسن صدا می کرد و گاه او را یابن عمّ پسرعمو .... خطاب می نمود: جزاک اللهُ عنّی خیرَ الجزاء یابن عم رسول الله.

 


استفاده از القاب زیبا و مناسب برای خطاب همسر


باعث روابط مثبت و ایجاد محیطی آکنده از صمیمیت می شود و سبب پیدایش زمینه ی عکس العمل و رفتاری، مناسب در طرف مقابل می شود. حضرت علی(ع) فرموده اند:

اجملوا فی الخطاب، تسمعوا جمیل الجواب؛ خطاب هایتان را زیبا کنید تا پاسخ زیبا بشنوید.


فاطمه(س)، در مقام اظهار محبت و علاقه به امام علی(ع) فرمود: روحی لروحکَ الفدا و نفسی لنفسکَ الوقاء یا اباالحسن علی جان، روح من فدای روح تو و جان من سپر بلاهای جان تو.


                                                                                                     بحار الانوار،غررالحکم،کوکب الدری



سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:50 ::  نويسنده : سید
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:36 ::  نويسنده : سید

 

 

یکی از اموری که در زندگی مشترک نقش حساسی دارد، « دوران نامزدی» است . اگر با این دوران ، با ظرافت و ماهرانه برخورد شود و به وظایف مخصوص آن عمل شود، می تواند در بالندگی و پرباری و استحکام دوران های بعدی ، تأثیرعمیقی داشته باشد.

 

سخن عامیانه ای بین مردم هست که می گوید : «یک روز دوران نامزدی ، بهتر از یک سال دوران بعد از عروسی است !» این سخن ، هر چند مبالغه آمیز است، اما حقیقت مهمی را بیان می کند ؛ واقعا دوران نامزدی از جهاتی مهم تر و شیرین تر و پر بارتر و لذت بخش تر و سازنده تر از دوران پس از عروسی است و می توان در این دوران ، شالوده و پایه های زندگی آینده را بنا نهاد .

 

منظور ما از « دوران نامزدی » ، فاصله ی بین عقد و عروسی است . یعنی عقد صورت گرفته باشد و یا اگر طرفین برای عقد دائم آمادگی ندارند و می خواهند در فرصت و مناسبتی خاص و با برپایی جشن، عقد کنند ، می توانند عقد موقت بخوانند تا زمان عقد دائم فرا رسد . عقد موقت ، قانون و شرایط مخصوصی دارد که باید رعایت شود و یکی از شرایط آن این است که : حتما باید با اجازه ی پدر دختر باشد ( مانند عقد دائم ).

 

نامزدی

 

وظایف دختر و پسر در این دوران


1- افزایش شناخت نسبت به یکدیگر، برای تفاهم بیشتر


هر چند دختر و پسر، در مرحله ی گزینش ، باید شناخت کافی نسبت به هم پیدا کرده باشند اما علاوه بر آن شناخت ، باید در دوران نامزدی ، آشنایی ملموس تر و محسوس تر و بیشتری از یکدیگر پیدا کنند و با روحیات و اخلاق و دیدگاه های هم بیشتر آشنا شوند. در حقیقت ، این آشنایی و شناخت در دوران نامزدی ، تکمیل کننده ی شناخت مرحله ی گزینشی است، آن گاه در پرتو این آشنایی نزدیک و کامل ، خود را برای تفاهم و سازگاری در زندگی مشترک ، آماده می کنند. آن شناخت ، برای«انتخاب » بود و این شناخت ، برای « تفاهم و سازگاری».

 

 

2- اصلاح وتربیت

 

اگر کسی صفت و خصوصیتی را در نامزدش مشاهده کند که مورد پسندش نباشد و بخواهد آن را برطرف و یا اصلاح کند ، یا صفت و حالتی را در او ایجاد کند، بهترین دوران برای این « اصلاح و تغییر و تربیت »، دوران نامزدی است. چون هنوز روابطشان عادی نشده و نسبت به هم احترام و محبت خاصی قائلند . در نتیجه پذیرششان از همدیگر بیشتر است و زمینه ی تحول و تغییر و اصلاح ، مساعدتر. ( اما نباید از یاد برد که نمی توان فردی را که سال ها به شیوه و عادت خاصی خو گرفته ، اساسا و به طور کلی تغییر داد و متحول کرد؛ بنابراین ، منظور اصلاح و تغییر در اصول بنیادین فرد نیست)

3- افزایش محبت


از شرط های اصلی سعادت در زندگی زناشویی ،« محبت » است و زمینه ی آن باید قبل از عقد فراهم شده باشد. اما دوران نامزدی ، بهترین فرصت برای افزایش و تحکیم محبت است. رفتار و گفتار و تمام اعمال نامزدها، در افزایش محبت و یا کاهش آن ، مؤثر است.

بنابراین ، دختر و پسر باید کاملا مواظب اعمال خود باشند و از هر عمل پسندیده ای که باعث افزایش محبت می شود، کوتاهی نکنند و از کارهایی که موجب دلسردی و کاهش محبت می شود، اجتناب کنند.

 

نامزدی

 

4- بها دادن به احساسات و عواطف یکدیگر


نامزدها باید مواظب عواطف و احساسات یکدیگرباشند و به آن بها و جواب مناسب دهند. بعضی از نامزدها، به عواطف و احساسات لطیف نامزدشان ، بهای لازم را نمی دهند و به او «بی اعتنایی» می کنند و خیال می کنند این کارشان باعث عزیزتر شدنشان می شود! حال آنکه کاملا برعکس است و چنین رفتاری باعث جریحه دار شدن عواطف نامزدشان می شود و در نتیجه کینه ی او را به دل می گیرد و ممکن است لطمه های سنگینی به زندگی شان بزند.

 

خاطرات دوران نامزدی معمولا تا آخر عمر در ذهن می ماند و در زندگی آینده تأثیر دارد ( چه خاطرات شیرین و چه تلخ ).بنابراین ، رفتار نامزدها باید کاملا حساب شده باشد و از اعمالی که به غرور و شخصیت یکدیگر لطمه می زند، اجتناب گردد. بی اعتنایی و سرسنگینی و تکبر در مقابل نامزد، لطمه های سنگینی به عواطف و شخصیت او می زند.

 

متأسفانه فراوان مشاهده می شود که پسران جوان از بی اعتنایی و سرسنگینی نامزدشان گله و درد دل دارند و مثلا می گویند :« هدیه ای برای نامزدم گرفتم و با هزار امید و آرزو به دیدارش رفتم ، اما او بی اعتنایی و بی احترامی کرد و مرا تحویل نگرفت و با دلی شکسته و پر خون از منزلشان بیرون آمدم...»دختران متدین و با عفت بدانند که این کارها، لازمه ی تدین و عفت نیست ، بلکه حرام است.

 

معنا ندارد که دختر، در مقابل نامزدش که به او محرم است و در حقیقت شوهر اوست ، خود را مخفی کند و به او بی اعتنایی نماید ! بله، این را قبول داریم که : دختران عفیف و با حیا در اوایل دوران نامزدی ، خجالت می کشند و نمی توانند با نامزدشان رفتاری خیلی صمیمی و محبت آمیز داشته باشند؛ پسران هم باید رعایت حال آنان را بکنند؛ اما این حالت و خجالت باید به زودی برطرف گردد و رابطه شان صمیمی و پر محبت ، و در عین حال همراه با احترام متقابل باشد .

 

 

5- هدیه دادن


« هدیه » در جلب دل ها و افزایش محبت ها ، نقش عجیبی دارد. بر نامزدها لازم است که از این نکته ی زیبا و مهم غفلت نکنند.

لازم نیست که هدیه ، گران قیمت باشد، بلکه لازم است زیبا و مورد علاقه ی طرف باشد و مهمتر آن که : « با ظرافت داده شود!». هدیه دادن ، ظرافت و سلیقه ی خاصی را می طلبد!

این هم فراموش نشود که : هدیه دادن باید از دو طرف باشد، نه این که فقط پسر به دختر هدیه بدهد . البته پسر باید بیشتربدهد!

 

نامزدی

 

6- نامه نگاری های محبت آمیز


نوشتن نامه های پر محبت و با صفا ، تأثیر نکویی در افزایش محبت و استحکام رابطه ی بین نامزدها دارد. حتی اگر دو نامزد به هم نزدیک باشند و همیشه یکدیگر را ببینند، باز هم نوشتن نامه تأثیر خود را دارد. نامزدها می توانند نامه ها را بنویسند و پس از ملاقات و هنگام جدا شدن از هم ، نامه ها را به یکدیگر بدهند. البته هرگاه مسافرتی پیش آمد و از هم دور شدند ، نامه ها باید بیشتر و مفصل تر شود.همسرانی را می شناسم که پس از گذشت سال ها از زمان ازدواجشان ، هنوز نامه های دوران نامزدی را نگه داشته و مطالعه می کنند و برایشان خاطره انگیز و لذت بخش است !

 

 

7- ملاقات های صمیمانه


دو نامزد باید در این دوران شیرین و به یاد ماندنی ، دیدارهای دوستانه داشته باشند. این ملاقات ها ، امید و شور و علاقه را درهر دو تقویت می کند. این کار نه تنها خلاف عفت نیست ، بلکه باعث تقویت عفت در هر دو می شود. در این ملاقات ها ، با یکدیگر صحبت های محبت آمیز داشته باشند و به هم عشق و علاقه و محبت نشان دهند و درباره ی زندگی آینده شان گفت و گو کنند ؛ به هم دل گرمی و امید بدهند و باهم به گردش و تفریح و مسافرت بروند.

 

 

 



شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:31 ::  نويسنده : سید


 

زوجهاي موفق در مسايل و مشکلاتي که پيش مي آيد با همديگر همدلي داشته و آن را به صور مختلف ابراز مي دارند. همين احساس همدلي به جرأت و شهامت آنان جهت مقابله با سختيها افزوده و نيروي روانيشان را افزايش مي دهد.

 

زوج موفق

 

 

زوجهاي موفق از دروغ گفتن به همديگر خودداري کرده و در موارد لزوم حقيقت را به همسر خود خواهند گفت. آنان به خوبي مي دانند تبعات حقيقت گويي بسيار بهتر از دروغگويي مي باشد. آنان مي دانند دروغ مي تواند باعث ايجاد بي اعتمادي و بدبيني همسر نسبت به او شود. دروغگويي و کتمان حقيقت از موارد کوچک شروع و به موارد بزرگ و مهمتر توسعه مي يابد. دروغگويي به سطحي شدن روابط ميان زوجين و نقش بازي کردن آنان براي هم منجر خواهد شد.

 

 

 

زوجهاي موفق احساسات و نظريات خود را با گشاده رويي ابراز داشته و نسبت به يکديگر خودانگيخته هستند. زماني که زوجين احساسات خود را با همديگر در ميان مي گذارند، اختلافاتشان کمتر شده و به تدريج همچون دو دوست به يکديگر نزديک مي شوند و با همديگر صحبت و درد دل مي کنند. در ميان گذاردن مشکلات و مسايل با همسر و مشورت با وي نوعي اهميت دهي به او مي باشد. او با اين رفتار شايسته خود تلويحا به همسر خود اظهار مي دارد که احتياج به همفکري، اظهار نظر و حمايت او دارد و همين رفتار و ابراز احساسات باعث افزايش صميميت ميان آنان مي شود.

 

 

زوج موفق

 

 

زوجهاي موفق فعالانه براي کشف، درک و ارضاي نيازهاي مهم يکديگر تلاش مي کنند. آنان نيازهاي جسماني و رواني يکديگر را به درستي تشخيص داده و با توجه به وضعيت يکديگر آن نيازها را ارضا مي نمايند. يک زن در طي دوران بارداري خود احتياج بيشتري به دريافت محبت و کمک شوهر در انجام امور منزل دارد. در اين زمان يک همسر دلسوز و هوشمند حتي قبل از آنکه همسرش نياز خود را بيان دارد، اين موضوع را درک مي کند. ادراک اين موضوع حتي مي تواند بيش از انجام خواست براي طرف مقابل ارزش داشته باشد. ناراحتي و گلايه بسياري از افراد اين است که همسرشان درک و پذيرشي از نيازهاي آنان ندارند. بي توجهي يک زن يا يک مرد در شناخت نيازهاي طرف مقابل منجر به اين مي شود که ميان زن و شوهر فاصله و اختلاف ايجاد بشود.

 

 

 

زوجهاي موفق با همديگر پذيرنده و سازگار هستند. بسياري از زوجين با توقعات گوناگون و فراوان و آرزوهاي متفاوت اقدام به ازدواج مي کنند. اما مدتي نمي گذرد که متوجه مي شوند اختلافاتي با همسرشان دارند. زوجهاي سازگار مي توانند نگرش و عادات خود را اصلاح کرده تا بهتر با همسر و خانواده وي کنار بيايند و سازگار شوند. سازگاري و انعطاف پذيري در بسياري از مواقع مي تواند تنشها و سختيهاي موجود در فضاي خانواده را کاهش دهد. مثلاً هنگامي که همسر شما عصباني و يا غمگين است، خونسردي شما مي تواند در فروکش کردن اين عصبانيت مؤثر باشد. در همين مسير اگر زوجي بخواهد زندگي موفقيت آميزي داشته باشد، در بسياري از مواقع يکي از آنان بايد خواست خود را تعديل کرده يا حتي از آن بگذرد چرا که بسياري از طلاقها صرفا به دليل پايداري طرفين بر سر خواست و نظرياتشان به وجود مي آيد.

 

 

زوج موفق

 

 

در صورتي که زوجها زندگي موفق و توأم با تفاهمي داشته باشند، اين امر در بيشتر فعاليتهاي فردي و اجتماعي آنها تأثير گذاشته و چنانچه مشکلي ميان آنها باشد، فشار رواني حاصله از آن ساير فعاليتهاي زوج را متأثر مي سازد. اما به رغم تمام مشکلات و گرفتاريها، زوجين موفق با برنامه ريزي صحيح و با بالا بردن کيفيت زماني که کنار همديگر به سر مي برند از کانون گرم خانوادگي بهره مند هستند.



چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21:22 ::  نويسنده : سید

جویبارهای زندگی ساز

 


 

« اللّهُ الَّذی خَلَقَ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضَ وَ أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَراتِ رِزْقًا لَکُمْ وَ سَخَّرَ لَکُمُ الْفُلْکَ لِتَجْرِیَ فِی الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَ سَخَّرَ لَکُمُ اْلأَنْهارَ»؛ « خداوند همان کسی است که آسمان ها و زمین را آفرید و از آسمان، آبی نازل کرد و با آن، میوه ‏ها(ی مختلف) را برای روزی شما (از زمین) بیرون آورد و کشتی‏ ها را مسخّر شما گردانید تا بر صفحه دریا به فرمان او حرکت کنند و نهرها را (نیز) مسخّر شما نمود» .(ابراهیم: 32.)

 


 

رود
خداوند جویبار و نهر را جزء قدرت و تمکین هر قوم و ملت به حساب می آورد، برای اینکه وجود هر نهر آب شیرین یعنی وجود زندگانی و تداوم حیات.
البته تنها داشتن آب فراوان دلیلی بر سعادت و ثروت نیست، سیستم های انتقال آب به اندازه خود آب دارای اهمیت فراوانی می باشند که نمونه های آن را می توان در کشورهای پیشرفته مشاهده نمود که کار آن ها هم یک نوع الگوبرداری از طبیعت می باشد.

سیستم آبرسانی هم که در طبیعت وجود دارد از شبکه های کوچک شروع می شود و به رودخانه های عظیم تبدیل می گردد. تمدن های بزرگ همواره در کنار رودهای به وجود آمده اند مانند تمدن مصر در کنار رود نیل، تمدن بابل در کنار رود دجله و فرات، تمدن های آمریکا و اروپا در کنار رودهای هودسن، می سی سی پی، راین و دانوب. هر چه این رود بزرگتر و با اهیمت تر باشد، تمدن کنار آن هم قوی تر و ثروتمندتر بوده است؛ برای همین است که در آیات قرآن رودخانه ها عاملی برای قدرت ذکر شده اند.



چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21:19 ::  نويسنده : سید

چه جمعه ها که یک به یک غروب شدنیامدی...

چه بغضهاکه درگلو رسوب شد نیامدی...

خلیل اتشین سخن تبر به دوش بت شکن...

خدای ما دوباره سنگ وچوب شدنیامدی..

برای ما که خسته ایم ودل شکسته ایم نه...

ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی...

تمام طول هفته را درانتظار جمعه ام...

دوباره صبح وظهر نه غروب شد نیامدی...

 

يا صاحب الزمان (عج)



چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21:15 ::  نويسنده : سید


گدایى در این خانه افتخار من است                   شعار عشق تو عالی‌ترین شعار من است

به حسن روى تو سوگند اى مه «ناصر»            گدایى در این خانه افتخار من است!

فروغ روى تو اى خضر وادى ظلمات                   چراغ روشن هر شامگاه تار من است

من ار که هیچ نیرزم به درگهت اى دوست          ولى محبت و مهر تو اعتبار من است

من از خزان حیاتم به دل ندارم بیم!                     صفاى گلشن رخسار تو بهار من است!

شبان وادى ایمن به وصل دوست رسید            جمال روى تو نازم که «نور» و «نار» من است

به صبح و شام ندارم ثناى کس بر لب                 ولى فضایل تو ورد روزگار من است

به عشق‌بازى پروانه گر کنم تقلید                      عجب مدار که این اوج ابتکار من است!

چو «قنبرم» به غلامى قبول کن مولا!                کمین غلام درت شاه تاج‌دار من است!

ز هجر گر شودم کار، «زار»، هر شب و روز         براى وصل تو کوشم که «کارزار» من است



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:46 ::  نويسنده : سید

 

 

640x424px , 35KB , goodbye party.jpg

  •  
  •  

صدایم کن صدایم کن

صدای تو ترانه ست

نفس های تو در گوشم

کلامی عاشقانه ست

اگر از بودن و ماندن

بدون عشق دلگیرم

صدایم کن به آوازی

که من بی عشق می میرم

اگر خوابم اگر بیدار

اگر مستم اگر هشیار

صدایم کن

در آغوشت نگاهم دار

کویرم من اگر گلزار

اگر هیچم اگر بسیار

صدایم کن

در آغوشت نگاهم دار ...

8 فروردين 1391,ساعت 14:35 بقلم زهرا خانمی | 4نظر

 


 

چه لحظۀ دردناکیه


وقتی که میپرسه خوبی؟


بغض تو گلوت میپیچه...


پنج خط تایپ میکنی،


ولی بجای Enter


همه رو پاک میکنی


و مینویسی:


خوبم مرسی،


تو خوبی؟

 


 

هنر عاشقی من این بود..

 که بی تو..

 

 با تو بودم...

ܓܓܓܓܓܓܓ


  •  

    350x500px , 162KB , 1320179285_000....jpg

    + نوشته شده در جمعه 25 فروردين 1391,






    ساعت 18:30 بقلم زهرا خانمی | 7نظر

     

     

    همیشه

    اشکتو...عشقتو...احساستو...قلبتو..


    قربونی کسی کن که تو تنهائیات یک دقیقه از عمرشو قربونیت کنه...

    نه تواوج خوشی آویزون دل بی غمت باشه....

     

     

    450x300px , 23KB , 1329570417_560.jpg







     

     

    آدم های تنهــــــــــــــا ، گاهی خیلی خوشــــــــــــ شانسند
    چون کـــسی را ندارند تا از دستــــــــــ بدهند ….

     

     

     

    650x448px , 18KB , 13301509406.jpg




    650x541px , 31KB , 13301509428.jpg

     






     

    با عشق زمان فراموش می شود و با زمان هم عشق...!

    عجب دنیای عجیبیه!!!

     

     

    500x282px , 28KB , fy81bsg2f7t12y....jpg








    وقتی نگران مسیر نگاه توِأم

    وجودم مرا به سوی نیستی پرتاب میكند

    و میشكند در من كوزه ی لبریز از عشق تو

    به دستان زخمی ام نگاه كن

    ای كاش بند میخورد تكه های شكسته ی این عشق

     

    240x320px , 63KB , 3qfjx6i1ic9ozl....gif






     

    عشق هدیه ایست که خداوند ساده به تو نمیدهد!

     


    بارها امتحانت میکند!

     


    ودر آخر عشق واقعی رابه تو هدیه می کند

     


    درست زمانی که قدرش راکامل میدانی!!!!!

     

    758x800px , 87KB , Duplicate State.jpg

 



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:36 ::  نويسنده : سید

الهی

به حرمت آن نام که تو خوانی

و به حرمت آن صفت که تو چنانی

دریاب که می توانی

الهی

عمر خود به باد کردم و بر تن خود بیداد کردم

گفتی و فرمان نکردم

درماندم و درمان نکردم

الهی

عاجز و سرگردانم

نه آنچه دارم دانم و نه آنچه دانم دارم

الهی

اگر تو مرا خواستی

من آن خواستم که تو خواستی

الهی

به بهشت و حور چه نازم

مرا دیده ای ده

که از هر نظر بهشتی سازم

الهی

در ، دل های ما جز تخم محبت مکار

و بر جان های ما جز الطاف مرحمت خود منگار

و بر کِشت های ما جز باران رحمت خود مبار

به لطف ، ما را دست گیر

و به کرم ، پای دار

الهی

حجاب ها از راه بردار

و ما را به ما مگذار



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومی واجتماعی و... و آدرس chenar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 213
بازدید کل : 51583
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



دریافت کد جملات شریعتی

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
ابزار پرش به بالا
فال روزانه